فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

14 هم شد نمره !؟

امروز پنج شنبه بود و ما امتحان ریاضی داشتیم من امتحان ریاضی را 14 بردم و خیلی ناراحت شدم به فکر رفتم که جواب مادرم را چه بدهم فکری به سرم زد برای مادرم نامه نوشتم وقتی مدرسه ما تعتیل شد من رفتم دم کتاب فروشی یکدفعه مامانم صدایم کرد و گفت محمد بیا من اینجا هستم من خیلی زود نامه ای را که برای مادرم نوشته بودم به مادرم دادم مادرم گفت حالا چند بردی من گفتم 14 مادرم با همسایه هایمان بود و به من چیزی نگفت وقتی که به خانه می یامدیم به من گفت چرا 14 و من چیزی نگفتم توی خانه به من گفت خاک تو سرت نکند 14 هم شد نمره دوباره من چیزی نگفتم !


پ.ن : اگه پست اول وبلاگم رو دیده باشین متوجه میشین که من از وقتی خیلی کوچیک بودم دفتر خاطرات داشتم و توش چیز می نوشتم. هر موقع دلم برای اون موقع ها تنگ میشه میرم سراغشون. متن بالا یکی از اولین خاطره هایی بود که توی اولین دفترم نوشتم. فک کنم اون موقع کلاس دوم یا سوم بودم. چیزی که برای خودم جالبه اینه که همونطور که می بینین برعکس ریاضیم، املام خوب بوده و خیلی غلط املایی نداشتم !

ماندن

دست به سر مــی کنم ثانــیه هـا را

دلم،

یک اتفــاق ناخــوانده می خواهـد...

کاش، آن اتفــاق تو باشی

میان آمدن و رفتــن مانده ام

بی تو، نه پای رفــتنی است و نه،

حوصله ای برای ماندن

آغوشــی که

برای تــو گشودم،

زانوهــایم را بغـــل کرده اســت...

پیشنهاد فیلم: خانه دوست کجاست؟

فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست؟» ساخته عباس کیارستمی تولید شده در سال 1987 یکی از بهترین فیلم هایی هست که من تا حالا تو عمرم دیدم ! یعنی اگه بخوام یه لیست ده تایی از بهترین فیلم هایی که دیدم رو بگم، این فیلم قطعا توی لیست ده تایی هست ! می خوام خواهش کنم از دوستانی که این فیلم رو ندیدن، هر جور شده این فیلم رو تهیه کنن و حتما ببینن ...

شما وقتی به تماشای این فیلم می شینید انگار که کلا از این دنیای خسته کننده و بی جاذبه رها می شید و به دوران خوب و جذاب کودکی بر می گردید و واقعا این حس بهتون دست میده که خودتون هم توی فیلم هستید ! 

موقع تماشای فیلم از اینکه کارگردان چطوری از بازیگر نقش اول فیلم که توی فیلم اسمش احمد هست بازی گرفته، حیرت زده میشید ! بازی احمد و دوستش محمد رضا نعمت زاده (بعد از دیدن این فیلم این اسم همیشه تو ذهنتون میمونه!) فوق العاده هست و از اون فوق العاده تر هوش سرشار کارگردان هست که کاملا ملموس هست توی فیلم...

من خودم این فیلم رو چندبار دیدم و دوباره تاکید می کنم هر کسی این فیلم رو ندیده حتما ببینه ! مطمئنا تجربه بسیار خوبی می شه واستون ...


پ.ن: دوستان فردا من آزمون استخدامی دارم. واسم دعا کنید، خیلی دلم می خواد تو این آزمون قبول بشم ...

مگسانی به دور شیرینی !

دوستان گرامی مخصوصا خواهران محترمه ! از اونجایی که شاهد هستیم تازگی ها برادران و خواهران زحمتکش ان تظامی ! مثل مگسانی به دور شیرینی ریختن کف خیابون ها و محافل عمومی و اقدام به دستگیری ، جریمه ، پارکینگ و اعمال قانون خواهران به قول خودشون بی حجاب می کنن ! از اونجایی اکنون، زمان حساسی هست و امتحانات خطیر دانشگاه ها در جریانه و کنکور نیز در پیش هست، توصیه میشه خواهران گرامی برای جلوگیری از اعصاب خوردی یا وقفه در درس خوندن یا ستاره دار شدن هیچ تغییری در نحوه لباس پوشیدنشون ندن و هر جور که دلشون می خواد لباس بپوشن ! فقط برای احتیاط یک عدد چادر مشکی یا بهتر از اون چادر ملی همیشه در کیف مبارکه همراه خود داشته باشن و با حواسی جمع و قدومی استوار در خیابان ها و محافل عمومی ظاهر بشن و هرجا رویت شد که هوا پسه و احتمال اینکه پاچه شلوارهای رنگی و تابستانه که کلی پول دادن و خریدن توسط دهان مبارک خواهران و برادران ان تظامی ! گرفته و پاره پوره بشه ! در یک اقدام محیر العقول چادر را کیف خود خارج نموده و در یک چشم به هم زدن خود را در زیر چادر کاور نموده تا مورد عنایت برادران و خواهران زحمتکش ان تظامی قرار نگیرید ! سپس با خیالی راحت از کنار ایشان عبور کرده و در دل خویش به خواهر و مادر ایشان سلام رسانده و در مکان مناسب چادر را از سر خود برداشته و دوباره در کیف مبارکه جاگذاری نمایید ...

باتشکر/.

پ.ن : دوستان شماها با خواهر مدونا آشنایی دارید !؟ یکی دو روزه اخیر اسم ایشان زیاد به گوش رسیده !