فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

خداحافظ 89

خب دیگه ! امروز آخرین روز سال 89 ـه ؛ همون قدری خداحافظی کردن با سال 89 واسم آسونه که سلام کردن به سال 90 ! راستش سال 89 رو دوست نداشتم، واسه من یکی که سال بدی بود، شاید بدترین سال عمرم ! اتفاقای بدی واسم افتاد، اتفاق های خوبش هم چیز دندون گیری نبود، امسال یه جورایی واسم تکراری بود ...
ولی امسال انگیزه هام و امیدهایی که واسه سال 90 دارم بیشتر از سال 89 ست ! البته اگر چه به نظر خودم زیاد پررنگ نیستن ولی می دونم که سال 90 یه اتفاقایی قراره واسم بیوفته که برعکس سال 89 نمی تونم دقیقا اونها رو پیش بینی کنم ! یعنی یه جورایی تکلیفم معلوم نیست ! و همینش هم هست که یه شوق و ذوقی رو، هرچند نمی دونم چرا کمرنگه، واسم به وجود آورده ...

خداحافظ 89 ! خوشحالم که دیگه نمی بینمت ...

چهارشنبه سوری ...

اولین چهارشنبه سوری که یادم میاد فکر می کنم مال خیلی وقت پیش بود ! یادمه توی کوچه مون سه تا آتیش درست کرده بودن که خیلی بزرگ بود، شاید دو برابر قد من ! نمی دونم شایدم قد من خیلی کوتاه بوده ! اون موقع من هنوز اونقدر بزرگ نشده بودم که بتونم از روی آتیش بپرم یا خیلی شیطونی کنم ولی تنها چیزی که از اون موقع خوب یادم مونده صمیمیت و محبتی بود که بین مردم و در و همسایه و فامیل بود، درست به گرمی همون آتیش بزرگ ...


تا همین شش هفت سال پیش هم یادمه که چهارشنبه سوری ها خیلی خوش میگذشت و هنوز همه با هم رفیق بودن ! چقدر ترقه می ترکوندیم، چه آتیش هایی درست می کردیم، از سه چهار هفته قبل چهارشنبه سوری برنامه ریزی می کردیم واسش ! چقدر دزدکی و مثل قاچاقچی ها می رفتیم ترقه می خریم و قایم می کردیم ! چه بزن برقصی راه مینداختیم ! البته من از همون اول با رقصیدن و یاد گرفتنش مشکل داشتم ولی ما مجلس رو گرم می کردیم بقیه هم می رقصیدن !
ولی حالا دیگه چهارشنه سوری ها هر سال از سال قبل سردتر و بیخودتر میشه ! اصلا دیگه هیچ کس بهش اهمیت نمیده، دیگه واسه کسی مهم نیست، دیگه هیچ هیجانی واسه چهارشنبه سوری نداریم، دیگه واسش روز شماری نمی کنیم، دیگه حتی مردم از توی خونه هاشون هم رغبت نمی کنن بیان بیرون دم در خونشون واستن فقط تماشا کنن ! همه فقط از پشت پنجره هاشون نگاه می کنن !
چرا اینجوری شده !؟ مگه خون اونایی که چندین سال قبل این همه با شور نشاط این مراسم رو برگزار میکردن از ما رنگین تر بود یا اینکه اونا واسه یه کره ی دیگه بودن !؟ شاید مردم دیگه از شادی و نشاط بدشون میاد ! شاید مردم دیگه خندیدن و شادی کردن یادشون رفته ! چرا دیگه هیچ کس نمیگه «زردی من از تو، سرخی تو از من»!؟دلم به حال بچه های این دوره زمونه میسوزه ...

انتخاب معنا دار داداش کوچولوم !

من یه داداش کوچکتر از خودم دارم که تازه امسال رفته کلاس اول ! خدا رو شکر، گوش شیطون کر (!) نسبت به بچه های لوس این دوره زمونه و نسبت به سنش خیلی فهمیده و باهوشه و واقعا تاحالا چندین و چند بار من رو به فکر فرو برده و باعث شده چیزایی که قبلا بهشون کمتر توجه می کردم بیشتر بهشون فکر کنم !
امروز بردمش توی یکی از این مغازه های محصولات فرهنگی (!) تا طبق قولی که بهش داده بودم یه فیلم انیمیشن (همون کارتون خودمون!) براش بخرم ! مغازه دار فیلم های جدیدش رو چیده بوده توی یکی از ویترین هاش. بهمون فیلم هایی که جدید اومده رو معرفی کرد، منم خب به خاطر اینکه بالاخره یه دستی توی فیلم و سینما دارم و می دونستم که کدوم یکی از فیلم ها قشنگتره، سه تاشون رو به داداشم نشون دادم و گفتم یکی از اینا رو انتخاب کن تا واست بگیرم ! داداش جان ما سرش توی ویترین بود و داشت کارتون ها رو نگاه میکرد که مغازه دار زرنگی کرد و یکی از فیلم هایی که کاورش رو جوری ساخته بودن که شبیه کاردستی بود و از لحاظ دکوری شکل قشنگی داشت برداشت و باز کرد به داداشم نشون داد و گفت اینم هست !
ولی من چون می دونستم که اون قشنگ نیست باز اون سه تا که خودم می دونستم قشنگه رو بهش نشون دادم و گفتم کدومش رو برات بگیرم !؟ این صحنه خوب یادمه که من از بالا داشتم به داداشم نگاه میکردم، اونم دوتا دستش رو گذاشته بود روی ویترین و داشت اون تو رو نگاه میکرد ! یه لحظه احساس کردم که داره پیش خودش دو دوتا چارتا میکنه ولی اهمیت ندادم ! خلاصه مغازه داره اومد و از داداشم سوال کرد که کدوم رو می خوای عمو ؟! یه لحظه به صورت داداشم نگاه کردم دیدم صورتش مثل آدمایی شده که می خوان یه تصمیم بزرگ بگیرن ! خیلی متفکر و جدی در عین حال معصوم و پاک !

ادامه مطلب ...

حریص محسن چاوشی

آلبوم حریص محسن چاوشی

این چند روزه باقی مونده از سال 89  بازار موسیقی حسابی داغ شده ! خیلی از خواننده ها آلبوم های جدیدشون رو منتشر کردن که البته بیشترشون به نظرم کارای سطح پایینی هستن ! خب در نتیجه وقتی آلبوم محسن چاوشی هم بین این ها باشه آدم حداقل میدونه که یه چیز به درد بخور واسه گوش کردن می تونه پیدا کنه !
این روزها دارم آلبوم «حریص» محسن چاوشی رو گوش می کنم، به نظرم کارش در عین حال که نسبت به کارای قبلش متفاوت بوده ولی خیلی خوب از آب در اومده و تونسته خودش رو با این تغییراتی که واسه آهنگ هاش در نظر گرفته خوب هماهنگ کنه ! البته میکس و مسترینگ و تنظیم های آقای کوشان حداد هم خیلی توی این موفقیت تاثیر داشته ! در کل آلبوم دوست داشتیه، هم واسه طرفدارای دو آتیشه چاوشی مثل من ! و هم واسه بقیه مخاطب ها ! البته ایراداتی هم داره که اونم چیزه طبیعی هستش ! فقط من خودم خیلی کم ترک «غیر معمولی» رو گوش می کنم ! ترک های پروانه ها(مخصوصا این!)، پرنده غمگین، بادبادک های رنگی، کافه های شلوغ و دلم تنهاس رو یه کوچولو بیشتر از بقیه ترک ها دوست دارم، اینا بیشتر از بقیه من رو گرفتن و البته توی اینا بیشتر تونستم اون چاوشی که شش هفت سال پیش شناختم رو پیدا کنم !
در کل صدای هیچ خواننده ای رو به اندازه چاوشی دوست ندارم ... 


راستی من یه مدت به خاطر یه گرفتاری هایی نبودم، از همه دوستانی که این مدت به وبلاگم سر زدن و پیام گذاشتن تشکر می کنم و امیدوارم بتونم واسشون جبران کنم.