فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

کم سرعت ترین اینترنت جهان در ایران !

چند وقتیه که یه قانونی تصویب کردن که همه شرکت هایی که اینترنت ارائه میدن باید سرویس هاشون رو به صورت نامحدود ارائه بدن ! یعنی شما سرویس اینترنت پرسرعت با هر سرعتی که بگیرید می تونید هرچقدر دلتون خواست دانلود داشته باشید ! یعنی باید اینجوری باشه ! حالا از این که بگذریم که هنوز هیچ کدوم از شرکت ها هنوز به روی خودشون هم نیاوردن که همچین قانونی تصویب شده و یا چندتایی شون هم با کمال پر رویی می گن ما این کار رو نمی کنیم، فعلا صابون به دلتون نزنید ! چند روزیه که خبر رسیده که سرعت اینترنت ایران توی کل جهان اول شده ! البته از آخر !
شما می تونید خودتون اینجا ببینید که سرعت اینترنت ایران از بین 168 تا کشور دنیا در جایگاه پر شاءن و منزلت 167 مین کشور قرار گرفته با سرعت متوسط نیم مگابایت در ساعت (تکبیر!) ! این در حالی هستش که پرسرعت ترین اینترنت دنیا رو کشور لیتوانی داره با سرعت متوسط حدودا 33 مگابیت بر ثانیه ! جالبیش اینه که سرعت اینترنت ایران فقط از یه کشور بالاتره که اونم من هرچی تلاش کردم نتونستم بفهمم اسمش چیه ! اولین بار بود که همچین اسمی رو می دیدم !
خب با این اوصاف همونجور که آقایون می گن ما به زودی در مدت زمان خیلی خیلی خیلی کمی توی کل دنیا حرف اول رو می زنیم و تحریم ها کوچک ترین اثری روی پیشرفت کشور ما نداشته و ما داریم با سرعت نور پیشرفت می کنیم !
البته لازم به ذکره که این رتبه بندی فوق العاده دقیق هستش و بر اساس داده های به دست اومده در بازه تقریبا سه ساله رتبه بندی صورت گرفته و هیچکس نمی تونه بهونه هایی مثل دست استکبار و تخریب و  اینا بیاره !
اینجاست که آدم به ایرانی بودن خودش افتخار میکنه ! مگه نه !؟

انگیزه ...

واقعا «انگیزه» چه چیز عجیبیه ...

فکر کنید یه اتاق خوابی دارید که پنجره اون به یکی از زیباترین باغ های دنیا باز میشه و شما هر روز صبح که از خواب پا میشید اولین کاری که می کنید اون پنجره رو باز می کنید و برای چند دقیقه از اون منظره چشم نواز و اون هوای پاک لذت می برید؛ حالا فکر کنید که یه روز صبح که مثل همیشه از خواب بیدار میشید و میری پای اون پنجره یه دفعه می بینی که اون بهشتی که هر روز ازش لذت می بردی تبدیل شده به یه بیابون خشک و بی آب و علف ! انقدر خشک و داغ که همه جای زمینش ترک خورده و شوره زده ...

چقدر بده که آدم چند سالی یه همچین بهشتی داشته باشه و بعد یه شبه اون بهشت تبدیل به اون بیابون بشه ! اون بهشت برای من همون انگیزه بود ! انگیزه ای که از هر روز صبح به اندازه تمام روز ازش انرژی می گرفتم و خوشحال و سرزنده می شدم؛ ولی حالا دیگه اون باغ زیبا نیست، خبری از اون هوای پاک نیست انگار دیگه همه چیز واسم تموم شده. دیگه هیچ انگیزه ای واسه زندگی ندارم ! دیگه هیچ انرژی واسه به شب رسوندن روزها ندارم ...

ولی ... یاد گرفتم که هیچ وقت مقابل خودم کم نیارم ! با خودم می جنگم ! به خودم اجازه نمیدم که ضعیف و گوشه گیر بشم ... مقابل همه چیزایی که می خوان من زمین بخورم وای میستم ... دوباره اون باغ بهشتی رو با دستای خودم می سازم ....

دانلود می کنم ولی پخش نمی کنم !

جدایی نادر از سیمیناگه یه خورده اهل فیلم دانلود کردن از اینترنت باشین یا توی اینترنت فعالیت زیادی داشته باشین حتما چند روزی هست که متوجه شدید که یه نسخه با کیفیت از فیلم تحسین شده و بسیار زیبای «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی داره توی اینترنت پخش میشه. این نسخه کیفیت DVDrip هستش و از روی DVD های فیلم که توی کشورهای خارجی نسخه ای از فیلم به اون ها فروخته شده تهیه شده.
خب الان یه جورایی همه به تکاپو افتادن که آقا این نسخه رو دانلود و تکثیر نکنید، صبر کنید تا نسخه ارجینال ایرانی فیلم بیاد و اون رو تهیه کنید. خب یه جورایی حرف درسته ولی کاری که من به شخصه انجام میدم اینه که حتما این نسخه با کیفیتی که توی اینترنت اومده رو دانلود می کنم و بعدا هم که سی دی این فیلم توی ایران اومد سی دی اش هم می خرم و اگه بازم دوباره توی سینماها اکران بشه دو سه بار دیگه ام میرم و توی سینما می بینم !
ولی حالا چرا من فیلم رو دانلود می کنم ؟! به این دلیل که کیفیت این نسخه ده ها برابر بیشتر از اون نسخه CD هستش که پخش کننده توی ایران می خواد بندازه توی یه تیکه مقوایی که از خمیر کردن شونه تخم مرغ تهیه شده (!) و یه چاپ مسخره هم روش زدن و می خوان به قیمت 2500 تومن به من بفروشن ! البته من این فیلم رو برای آرشیو شخصی خودم دانلود می کنم و به هیچ وجه به کسی نمیدم ولی متاسفانه خیلی ها این کار رو انجام نمیدن و همین امروز و فردا باید منتظر صدای دستفروش ها توی خیابون باشیم که داد میزنن بدو بیا جدایی نادر از سیمین با کیفیت رسید !
الان ضرری که به این فیلم وارد میشه به خاطر اشتباه و یا زیاده خواهی پخش کننده اش هست و باید زودتر از این ها نسخه اصلی این فیلم توی ایران پخش میشد ! حالا من می خوام از دوستان خواهش کنم که اگر هم این فیلم رو دانلود می کنید دیگه به کسی ندید و پخشش نکنید و بعدا هم اگه مایل بودید نسخه اریجینالی که توی ایران پخش شد هم بخرید ! بیاییم از سینمای اصغر فرهادی حمایت کنیم، بیایم از خود اصغر فرهادی که شجاعانه از مردم و همکارای در بندش دفاع کرد حمایت کنیم ...