فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

شلوارک، قبل انقلاب بعد از انقلاب !

این آخریا به خاطر یه پروژه کاری رفتیم یه شب خونه دوستمون. این رفیقمون رو خیلی وقته می شناسم و باهاش تو چندتا پروژه بودیم، بچه خوبیه. چون کار یهو عجله ای شد همین دوستم که اسمش محسنه به من و یکی دیگه از بچه ها گفت آقا شما امروز بیاید خونه ما تا سه تایی سریع تمومش کنیم ! گفت خانواده م رفتن مشهد خودم تنهام. من و دوستم هم از خدا خواسته لباس راحتی برداشتیم و لپتاپ هامون هم زدیم زیر بغل و رفتیم خونشون ! آقا همون اول سریع لباس هامون رو عوض کردیم و به حالت نسبتا راحت، یعنی شلوارک و از این تیشرت ها آستین حلقه ای، در اومدیم ! اتفاقا هوا هم گرم بود ! بعد دیدم محسن هنوز با لباس بیرونه ! بهش گفتم محسن برو لباس هات رو عوض کنیم تا راحت باشی ! بعد دیدم رفت و با یه دست لباس مثل همون تقریبا برگشت ! گفتم الان مثلا لباس راحتی پوشیدی !؟ گفت آره مگه نمی بینی ! گفتم پس اگه لباسای تو راحته لباسای ما چیه پس ؟!

خلاصه سفره دلش رو باز کرد و گفت من اصلا تا حالا شلوارک اینا نه داشتم و نه پوشیدم ! به خاطر اینکه بابام کله ـم رو میکنه ! یه بار خریدم برداشت پاره پوره ـش کرد گذاشت تو ماشینش باهاش شیشه هاش رو تمیز میکنه ! گفت بابام میگه فقط همین جوری لباس بپوشین ! 

اینجا بود که من جواب چندتا از سوال هایی که درباره محسن تو ذهنم تشکیل شده بود رو بهش رسیدم ! آخه محسن پسر خوشگلیه تقریبا ولی هیچ وقت به خودش نمیرسید مثلا موهاش رو استایل بده یا لباس های رنگی و جدید بپوشه ! مثلا اکثرا لباس آستین بلند میپوشید تازه مینداخت رو شلوارش که پارچه ای بود !

راستش دلم براش سوخت ! چرا بعضی پدر مادرها باید اینجوری باشن !؟ من نمونه های مشابه هم دیدم ! بابا آدم اختیارش دست خودشه ! حالا به خاطر احترام به والدین حرف هاشون رو گوش می کنه ! ولی نباید پدر اینقدر افراطی باشه ! حالا مثلا اگه این شورتک شلوارک بپوشه تو خونه شون تو این تابستون گرم مثلا چی میشه !؟ بابا بعضی ها به خودشون شک دارن خدا وکیلی ! بعضی ها فکر می کنن همه مثل خودشون هستن و مثل خودشون فکر می کنن ! از قدیم میگن کافر همه را به کیش خود پندارد !

تازه این محسن من نمی دونم خواهر مادرش چی میکشن تو خونه شون ! حتما باید تو خونه خودشون هم چادر سرشون کنن ! خلاصه که از این جور پدر مادر ها کم نیس و علت اینکه جامعه ما مریضه هم یکی از دلیل هاش همینه ! به اندازه کافی محدودیت از بالا برامون درست کردن ! حالا یکی بیاد بازم آدم رو محدود تر کنه دیگه نوبره والا ! خدا صبر بده ...

این دوتا کفتر عاشق رو که می شناسین !؟ اینجا اینا دم ساحل هستن! سی سال پیش، قبل انقلاب ایران هم همینجوری بوده ! توی شبکه من و تو یه برنامه نشون دادن به اسم حجاب به زبان ساده ، کلی فیلم های آرشیوی از اون موقع ایران نشون دادن که در تمام مدت برنامه دهن بنده چسبیده بود به زمین و دلم می خواست بزنم تو سر خودم که این مملکت چه مشکلی داشت که این مردم همچین غلطی کردن و حالا ما این همه بدبختیم !؟ تو کلیپ هاش کاملا واضح بود که کسی به کسی کاری نداشت و باحجاب و بی حجاب به صورت کاملا مسالمت آمیز در کنار همدیگه خوش و خرم زندگی می کردن ! (من خواهش می کنم از دوستان اگه کسی ندیده یجوری گیر بیاره و ببینه). ولی الان ما 100 سال از همون سی سال پیش عقبیم و هیچی به این اندازه اعصاب منو --- نمی کنه ...

+ببخشید این پست طولانی شد...


نظرات 31 + ارسال نظر
ماری یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 10:15

محمد پاشو بیا دوتایی بریم سر این ملتو بکنیم که مارو بد بخت کردن!

سر کسای دیگه رو باید بکنیم که از این ملتی که اون موقع اکثرا بی سواد بودن و خبر از جایی نداشتن سواستفاده کردن تا خودشون به همه چیز برسن !

نگار یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 10:17

واقعا جای تاسف داره!‏ الکی نیس ک جوونا همشون افسردگی دارن از همه باید بکشن بعضیا حتی از پدر و مادرشون!‏
آی نقی ‏!‏

آی نگار !
آره دیگه بالاخره همه دارن یه جوری میکشن !

نگار یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 10:25

اگه اینا دارن زندگی میکنن پس ما داریم چه غلطی میکنیم‏(جمله ی معروف‏)‏
آهنگ جدیده ی سلنا گومز رو شنیدی؟ خیلی قشنگه .جاستین بیبر هم تازگیا یه دونه خونده اونم باحاله.
بچشونم ک ب سلامتی تو راه

یه جمله معروف هم توی فیلم نجات سرباز رایان میگه :
توی میدان جنگ و زیر بمب و گلوله میگه: اگه خدا با ماست (منظور نیروهای خودی) پس کی با اوناس (منظور نیروهای دشمن) !
ما خداوکیلی یک صدم اونا هم زندگی نمی کنیم ...
آهنگ هاشون رو شنیدم. بدک نیس
بچه شون مثل اینکه شایعه س، الکی میگن ! بابا این جاستین هنوز شلوار خودش رو نمی تونه بکشه بالا ! (عکس هاش هست، نشون بدم !؟) اونوقت می خواد بچه بیاره !؟

تارا یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 12:03

جدا نداره؟؟؟! :|
چه مسخره اخه مگه تو خونه ادم چه اشکالی داره؟؟؟!
من جای شما بودم شلوارشو میبربدم :دی


آره نداشت واقعا !
شما اگه دوستتون اینجوری بود این کارو می کردین !؟
اونوقت فکر می کرد ما می خوایم یه بلایی سرش بیاریم !

شایان یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 12:17

بله

مبارک باشه، به سلامتی

شایان یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 12:17

منم شلوارک خیلی دوس دارم

شلوارک دوست داری !؟
ازین شلوارک های گل گلیه کشی که نمی پوشی می پوشی !؟

شایان یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 12:56

من کلا شلوارک میپوشم هرجورش رو
حتی دامن!!!

یه عکس شایان با دامن بذا ببینیم چه شکلی میشی !؟
راستی یه سوال دخترا بیشتر دامن می پوشن یا شلوارک !؟

نگار یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 13:47

شلوارکشو ک میتونه بکشه بالا مدارکشم موجوده ولی شلوارشو نمیدونم.در ضمن زحمت ب دنیا آوردن بچه گردن سلناست ، حوزه ی کاری جاستین چیز دیگست!‏ اگه راست باشه ، خوبه دیگه ۳ تاشون باهم بزرگ میشن.
‏¡‏Vaya‏¡‏ جمله ی جالبی بود!‏

شلوارکش هم نمی تونه درست بکشه بالا ! مدارکش هم موجوده ! نشون بدم !؟
بچه وقتی که از شکم مادرش میاد بیرون که به دنیا نمیاد ! بچه هشت نه ماه قبل ترش به دنیا اومده ! در نتیجه به نظرم حوزه کاری جاستین پر رنگ تر باشه ولی تمام سختیش گردن سلناس ! تازه اگه حقیقت داشته باشه ...
آره سلنا به جا اینکه بره با عروسک هاش بازی کنه با بچه ـش بازی میکنه !
مرسی

نگار یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 15:09

والا تو این عکسی ک گذاشتی ظاهرا تونسته شلوارکشو ب درستی بکشه بالا!‏!‏!‏

من فکر کنم تو از این پسره خوشت میاد ها نگار ...
ببین منو مجبور کردی مدرک هامو نشون بدم !
http://s3.picofile.com/file/7404952903/Justin_Bieber11.jpg
و
http://s3.picofile.com/file/7404954080/justin_bieber12.jpg
حالا دیدی !؟

نگار یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 15:54

من هیچوقت عشق خودمو نمیفروشم ب امثال این

عکسارو نتونستم ببینم

مراد رو میگی !؟

نگار یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 17:15

دیدم عکسارو ‏!‏ آخرش بود
شک نکن قضیه بچشون شایعه ست یارو خیلی شفته

دیدی من راست می گفتم !؟

رضا یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 18:08 http://fcuk.blogsky.com

متاسفم

+ درباره سی سال پیشم باید بگم، ملت خوشی زده بوده زیر دلشون

دقیقا

تارا یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 18:09

آره یادش بخیر قبلاها خیلییی بهتر بود
Eeeeee!!!
این ک عکس جوونیای منه با دوس پسرم مال قبل انقلاب! از کجا اوردیش؟؟!


با این حساب شما یه چهل پنجاه سالی داری نه !؟
تارا خانوم جوونی هایت خوب چیز ... یعنی خوب خوشتیپ بودی ها !

تارا یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 18:12

شایان در دامن!! :دی
پس خوبه شایان هم بابامه هم مامانم!!:دی
lol :دی

نگار یکشنبه 21 خرداد 1391 ساعت 20:43

از عشقم چه خبر؟
تونستی پیداش کنی یا نه؟من دیگه طاقت (فراغشو‏)‏ یا (فراقشو‏)‏ ندارم دیگه!‏

بسوزه پدر مراد ! ببخشید بسوزه پدر عشق !
نه هنوز پیداش نکردم ! می خوام برم اسپانیا پول ندارم !

نگار‏ دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 11:12

آره راس میگفتی
بیا یه مراسم گلریزان را بندازیم تا پولش جور شه!‏

خدا خیرت بده

شایان دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 12:58 http://www-an.blogsky.com

اواتارمو دریاب!

بابا آواتار !
تو دوباره وب جدید زدی ؟!

شایان دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 13:00 http://www-an.blogsky.com

تو این عکسارو از کجا اوردی؟

چیه !؟ از این عکس ها دوس داری ؟!

نگار‏ دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 13:44

همینجوری:
میگم اینجور ک لیلا فروهر داره پیش میره تا چن وقت دیگه میشه قاری قران دهن استاد پرهیزگارو سرویس میکنه!‏


خیلی باحال بود ! نگار تو این چیزا رو از کجا پیدا میکنی !؟ بیار هر دفعه اینجا بزار بخونیم شاد بشیم ! دستت درد نکنه

نگار‏ دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 16:42

مرادم واسم میفرسته
باشه
سرت درد نکنه


پس باید بیشتر بگردم این مراد رو پیدا کنم بیارم !

نفس دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 19:52 http://princess91.blogsky.com/

خب دخترام نمیتونن راحت تو خونه شلوارک بپوشن میگن زشته بابا هست یا داداش
در نتیجه باید گذاشت وقتی آدم ازدواج کرد اونا رو تو خونه بپوشه واس شوهرش
شما هم که نمیتونید این آزادی که خونواده بهتون داده به همه تعمیم بدید که چرا فرضا آقا محسن خونوادش اجازه نمیدن مثل شما راحت بگرده
هر خونواده ایی یه اخلاقاتی داره دیگه اجازه نمیدن

وا !
آخه آدم از بابا یا داداشش هم خجالت میکشه !؟
البته درسته که هر خانواده ای بالاخره یه جوریه، مثلا یه مدل خانواده محسن اینا یه مدل هم خانواده عمه من که دوتا دختر همسن من داره وقتی من میرم خونشون با همون شلوارک تو اذهان عمومی ظاهر میشن ! ببینید چیزی که واقعا خوبه و مشکلی نداره چرا باید بعضی خانواده ها فکر کنن خوبه بعضی ها اون رو بد بدونن ! حرف من اینه که ما باید به امید خدا در هزار سال آینده توی کشورمون دیگه این عقاید افراطی رو بذاریم کنار و به این فکر کنیم که چه کارهایی میشه انجام داد که با آسایش و راحتی بیشتر زندگی کنیم !

نگار‏ سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 00:17

خودم فک کنم پیداش کردم

واقعا !؟
کجاس بیار بهمون بنمایونش !

نگار‏ سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 00:25

خودمم هنوز ندیدمش

دختر منو اس کردی پس !؟
پس از کجا باهاش آشنا شدی !؟ از پشت پرده !؟

نگار‏ سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 00:30

نه از تو مصراع دوم باهاش آشنا شدم

ای بابا ! تو منو فیلم کردی انگار ! آره !؟

نگار‏ سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 00:36

چی شدی !؟

نگار‏ سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 00:39

هیچی!‏ برو بخواب ایشالا خوب مرادو ببینی

تو دنبال مراد می گردی !
ایشالا تو خوابشو ببینی

نگار‏ سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 00:42

ایشاااالا
شب بخیر

شب خوش

شایان سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 12:00 http://www-an.blogsky.com

اره

شایان سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 12:00 http://www-an.blogsky.com

منظورم وب جدید زدنم بود

آره دیدم

ماری سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 14:19

من موندم توی این آخرتی که هم ما میدونیم هست و هم اونا و هی مردم رو از اون و عواقب گناهاشون میترسونن اینا میخوان چه جوری جواب این ملت رو بدم!و مهمتر ازون جواب خدارو که این همه به این بندگان مظلومش(!!!!!!!!!یعنی ما!!!!!!!!!!)ظلم کردن!

والا به خدا

نفس سه‌شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 16:00 http://princess91.blogsky.com/

خب زشته آدم جلوی پدرش این مدلی بگرده حیا اینا وجود نداره؟
نه به شوری زیاد نه به بی نمکی زیاد
آقا ازدواج کردی خونه ی شوهر لباس لختی پختی بپوش

وا اینا چه ربطی به حیا داره !
این پدر مادر یعنی از بچه گی کلا بدن فرزند دختر یا پسرشون رو ندیدن !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد