فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

فـــرامـــوشـــی

می نویسم که یادم بمونه...

انتهای خیابان هشتم ؛ ابتدای خیابان واقعیت

دیروز چندتا از آشناها ما رو مجبور کردن که بریم سینما؛ من خیلی به فیلم و سینما علاقه دارم ولی توی ایران، مخصوصا پنج شش سال اخیر به جز چند مورد چیزی ندیدم که این علاقه منو ارضا کنه ! به همین خاطر کمتر سینما میرم. در هر صورت ما رفتیم سینما و چون فیلم رو دخترای جمع ما انتخاب کرده بودن من منتظر یه فیلم مسخره بودم ! چون معمولا دخترا به خاطر یه بازیگر مرد که اتفاقا هیچی هم از بازیگری حالیش نیست و با پارتی و پول یا به خاطر فیزیکش بازیگر شده؛ فیلم رو انتخاب می کنن !

رفتیم فیلم «انتهای خیابان هشتم» رو دیدیم. بر خلاف پیش بینی من فیلم بسیار خوبی بود و جاذبه و کشش بالایی داشت و کارگردانیش هم تقریبا خوب بود. از همه بهتر بازی همه بازیگرای فیلم بود که خیلی عالی ارائه شده بود. کلا فیلم خوبی بود. نمی خوام زیاد در مورد فیلم حرف بزنم ولی یه چیزی که باید بگم اینه که همیشه وقتی کارگردان می تونه درباره یه تابو یا یه چیزی که نگاه بدی بهش هست فیلمی بسازه و گوشه ای از درد یه قشر رو به تصویر بکشه فیلم، فیلم خوبی از آب در میاد. به این خاطر که توی ایران این مسائل برای کارگردان ها تازگی داره و باعث انگیزه میشه واسشون و نهایت تلاششون رو می کنن؛ البته نه فقط کارگردان کلا همه عوامل فیلم. دلیل دیگه هم حساسیت موضوع فیلم هست که کارگردان و نویسنده مجبورن خیلی دقت و تامل داشته باشن روی فیلم و وقت بذارن تا فیلم شون با این همه محدودیت دست و پاگیری که دارن جور در بیاد !

همین فیلم انتهای خیابان هشتم اگر این همه فیلتر جلوی راهش نبود و می تونست به یه چیزایی مستقیما اشاره کنه و مجبور نبود اشاره خیلی کوچک و از پشت پرده به قضیه هایی مثل خودفروشی و تن فروشی و یا مسائل دیگه مرتبط با فیلم مثل قمار و مسابقات زیرزمینی و ... بکنه بسیار فیلم بهتری می شد و چه بسا می تونست تو دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه ولی حیف که هنوزم حداقل صد سالی از دنیا عقب هستیم ...

کارگردان فیلم پایان فیلم رو باز گذاشت ! یعنی که آقا شما هر جوری خودتون دوست دارین فکر کنید ! البته نتیجه بد نبوده ولی به نظر یکی از علت های عمده که این تصمیم رو گرفته محودیت هایی بوده که داشته ! چون آخرش یا باید یه صحنه انفجار عظیم رو نشون میداد که معلومه پولش رو نداشتن و همینطور امکاناتش رو ! یا اینکه باید آخرش یه صحنه س.ک.س رو نشون میدادن که خب توی ایران مثل این می مونه که جای زمین و آسمون عوض بشه !


نظرات 3 + ارسال نظر
نفس سه‌شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 17:50 http://princess91.blogsky.com/

به به من عشق و فیلمم.من زیاد فیلم نگاه میکنم.نمیدونم فیلم آقا یوسف و بیداری رویاها رو دیدید؟
فیلم هایه خوبی بودن
پس حتما این فیلم رو ببینیم.
یکی از دوستان فیلم گشت ارشاد رو تعریف کردن اونم ببینیم

آقا یوسف رو تعریفش رو شنیدم ولی هنوز ندیدم. بیداری رویاهام همینطور ! باید ببینم ...
گشت ارشاد فیلم خیلی خوبیه ولی من هنوز فرصت نکردم. اونم حتما باید ببینم ...

نفس سه‌شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 20:40 http://princess91.blogsky.com/

پس ببینید به نظر من فیلمایه خوبی بودن

حتما...

شایان چهارشنبه 30 فروردین 1391 ساعت 10:04 http://brat.blogsky.com

باید برم ببینم چی میگه

آره برو ببین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد